Sunday 5 June 2011

family trip~~

dulu kecik2,sy xpenah nak paham nape la kena duduk dalam kete berbelas2 jam sebab nak g kl la,perak la,genting la..dah la adik beradik bukan calang2 punye sket..7 orang sume tuh!seb bek dulu sume saiz2 besar lengan je sume..bole la sumbat sume dalam 1 kereta..nak2 time tgh2 tahun cam sekarang nih..ma abah dah la cikgu..sure2 la nak bercuti bersama2..harus lah perjalanan-berbelas-belas jam tuh kan..dulu lak bukan highway cam sekarang nih..gigih teramat la abah saya yang drive dan ma saya dok melayan perangai anak2 tujoh orang nih..dgn gaduhnye,nak terkucil la,lapa la *yang ni saya,haha* dah besar lagi sket abah saya beli van..lega sket..tapi saiz masing2 pun dah bertambah ukur lilit sume..huahuahua..dr penat+lapar+wat peel comey masing2..so menjelajah seluruh malaysia nih memang dah hobi ma abah saya lah..asal cuti sekolah diorg dulu2 lagi plan mane nak gi kan..alhamdulillah 14 buah negeri kt malaysia tuh berjaya kami jelajah..xcucuk bendera je..huahuahua..last2 dah besar dah pun kotrg..kak long,addy,yue ngan are pun dah ade kereta masing2..jarang la bole g jalan same2 dah..dah la smua berselerak seluruh semenanjung..jarang sangat leh gather =( sob2. akhir tahun last year time saya balik tuh..rasa lega je nek keta..siap leh baring melintang lagi..sebab saya sorang2 je atas kereta tuh..T___T kosong je seat belakang tuh kan..tergolek2 gak la tiap kali abah wat corner baring tuh..seb bek la saya xla sekering syakimah..duduk pun penuh je 1/3 seat belakang..*syakimah jangan marah* tapi bile la lagi nak pergi jalan sesama jauh2 lagi kan..*harapan kecil saya: semoga ada peluang utk berfamily trip cukup 7 orang adik beradik,ma dan abah,8 orang anak buah n insyaAllah 10 nanti..amin*


last family trip..but not all were there~

2 comments: