Friday 27 May 2011

bila tension~

Okay,saya agak tertekan a.k.a tension skrg..byk faktor menghasilkan hormon2 tension berlaku di dalam diri saya..ok,saya agak emo di kala2 tension begini..tapi masih mampu fikirkan kenape la saya bole jadi tension. 


faktor2 tension:

  1.  food - saya kecewa kerana banyak kali cubaan diet saya xmenjadi..last2 makan sesuka ati
  2. weather - bila hari kelam,saya rasa sgt la stuffy dan kelam kabut
  3. assignment - saya xtau camane nak manage time dgn betul, tp hanya mampu fikirkan kenyataan yg esaimen menggunung banyaknye
  4. test - saya tau test dah dekat,tapi xde idea ape nak baca@praktis@ape2 la yang leh wat saya well-prepared utk test2 tuh.
  5. exam - yes,exam is just around the corner..saya masih mampu corner baring melempek atas katil tunggu dapat ilham dalam mimpi..how I wish!
  6. relationship - pasang surut macam air laut..ikan di laut asam di darat betul..xpenah nak boleh dapat meneka apekah bentuk relationship problem yg saya lalui..
  7. money - walaupun elaun bulan 7-10 dah masuk semalam, tapi duit tu xbenarkan saya usik dia lagi..kalau x nanti kna camping kat domain park je..
al-sebab 7 faktor di atas, pelbagai indications telah timbul sebagai alibi yang saya sememangnye tension,dan hakikat tension tidak lah tipu2 atau dibuat2 bagi meraih simpati *yang mungkin dapat menyumbang pada penyelesaian faktor ke-7 saya*

Bukti2 tension:

  • pertumbuhan jerawat yang pesat
  • - ohoiii,time2 camni xyah cakap pakai skincare mahal boleh beli ipod dah pun * exaggerate je la*, memang jerawat2 nih x makan saman tol..cam haremmm..smua tempat dia nak tumbuh..dekat pipi,bawah dagu,atas dahi,dalam hidung pun ade..adeyh..cakit nyeww~
  • banyak tido 
  • - ni bukan penyelesaian yang baik bagi semua masalah kat atas,tapi bg saya memang drug for every problem la wa cakap lu..mane2 pun bole layan~
  • suka merayau - kalau anda temui saya di jalanan Permaisuri atau ditranslasikan kepada Queen St.,ini xcukup membuktikan saya tension sebab tu adalah hobi hari Jumaat dan mampu menular ke hari2 asal free tanpa kelas..tapi jika anda bertemu saya di jalanan sepi Grafton a.k.a Grafton Road, sah lah saya sebenarnye tension..dan terima kasih kepada Syahida Mustafa, Yana Liana dan Hanis Aliaa *ok,bole add di FB skrg* kerana menemani hari suram muram geram masam saya tadi..

  • menyanyi lagu2 yang saya tidak pasti lirik sebenar dengan kuat - memokak aje bak kate Siti Roseshahida, hauzmet saya yang berasal dari Nogori nih..mungkin xmampu menyuarakan hakikat bahawa "I can't understand what you're singing" kerana dia amat memahami emosi tidak stabil saya di kala2 ini..haa,dia akan speaking kerana pencapaian akademik beliau lebih cemerlang di bidang TESL..
  • lebih gemar beribadat berbanding melakukan amalan lagho - kalau di rumah mungkin saya lebih gemar ke masjid2 dan tolong sapu tahi cicak di karpet dengan penyapu kecil *sesungguhnya Allah mengetahui apa yang anda lakukan, dan ini sudah pasti bukan amalan saya sebenar kerana xbaik riak* tapi di waktu tension saya gemar utk bersolat di awal waktu kerana dari maghrib sampai isyak saya nak buat esaimen x kluar2 idea..
  • melayari laman web jual beli secara maya - ni la bukti kukuh utk ma dan abah saya membuat akaun kira2 kemane menghilangnye duit2 elaun anak dia yg kata berjimat nih..lagi cepat duit habis ketika elaun berlambak2..maka pening lah rumet saya Maisarah Jaafar memikirkan laci mane lagi yang akan saya sumbat dengan barangan tidak diguna pakai yang tunggu masa nak shipping balik Malaysia..

  • mengupdate blog xkira masa - follower I yang bangun subuh tgk ~Saya dan Diri Saya~ dah update blog sebelum mereka kunci alarm clock diorg lagi..nampak sangat korang subuh gajah,sebab saya update blog pas subuh yang di dah nampak samar2 cahaya kuning di kaki langit..nauzibillah utk masa2 akan datang lagi.
padahal banyak je lagi simptom2 tension saya,tapi sebab saya suke nombor 7,memang smua list saya sampai nombor 7 je..hehehe

dan dengan terupdatenye blog xseberapa saya dgn follower 19 org yg cun2 dan hensem2 belaka,maka dimaklumkan saya TENSION..sekian~

6 comments:

  1. yumna..jgn tension2 ye..huhu

    ReplyDelete
  2. hehe,baiklah as..bg tiket pelancongan percuma kt yumna,insyaAllah hilang tension..

    ReplyDelete
  3. ko bg tiket pelancongan kat aku utk aku g new zealand dlu boleh??huhu:D

    ReplyDelete
  4. hehe..ak mne mmpu cm ko..ko lawyer ak cikgu :D

    ReplyDelete