Tuesday 23 August 2011

biasa dan tak biasa

baru habis 1 test..2 masih menunggu..tu hanyalah utk minggu ni..saya ni xde la favour sgt test2 ni..sebab utama malas nak menghafal even malaysians are well known for their good memory in memorising everything from cover to cover..bab tu memang saya tak patriotik lah..sebab tak memiliki otak malaysians yang len..tapi dalam hati ade merah putih biru dan kuning tau *patriotik la maknanya* so menghafal tiap2 patah perkataan bukanlah kepakaran utama saya..yang saya tau tension bile tak leh jawab..dats all..BIASANYA  lepas je semua jerih payah test yang takde kesudahan mesti disambut dengan jeritan gembira nak sambut cuti sebab setiap kesukaran tu kan ade la kemudahan..nak2 minggu depan cuti raya kot..and sinonim la kan cikgu dapat cuti raya..bukan kerja syarikat swasta sampai tak dapat cuti raya..tapi cikgu kat sini la yang tak berapa nak best..bersempena lebaran yang makin hari makin hampir,kami bakal2 cikgu pelajar cohort 1 ipti-uoa *yang masuk paper untuk salam perantauan ntah berape kali seminggu tu* akan menunaikan kewajipan guru dedikasi kami dengan menjalani praktikum sepanjang 2 minggu raya..MEMANG TAK BIASA pergi sekolah time2 raya nih..tapi apekan daya,raya di sini memang tak sama dengan raya di Malaysia..so, moral of the story is..saya HOMESICK..sekian~~~


8 comments:

  1. hihi..utusan malaysia..semalam rsnye..

    ReplyDelete
  2. kesian dia ..xpe masuk paper pun kira dah raya kat kg. la tu ..hehehehe

    ReplyDelete
  3. yela,at least ade la tu dalam paper di kampung..T_T

    ReplyDelete
  4. atin pn comel jgk kalo masuk paper..=))

    ReplyDelete
  5. wahhh best gile dapat masuk paper,,apsal xde nama aku ni? hehe

    ReplyDelete
  6. As,nama ko tmasuk dlm sahabat2 tu la..kan ade huruf A..hihi

    ReplyDelete